Ordinary Tune - Skylar Grey

The poet's disgrace
诗人的耻辱在于
No words to rhyme with your face
没有一个词的韵脚能够描绘出你的面庞
I study the lines then
我研究这些诗行
I trace them back to Earth
将它们归于尘土
I could never listen
我永远无法聆听
To the ordinary tunes
这日常的曲调
You are something else
你是别样的存在
You are something else
你是别样的存在
I keep on trying
我不懈尝试
To throw my line in
将我的诗行扔进
Baited  quiet
作为诱饵的安静当中
but you're not biting
但是你没有上钩
Anchors pulled in
锚被抛下
The sea is open
大海一望无际
Keep and even keel
保持平衡
Into the waves
迎着海浪
I never go with the grain
我从未与之达成一致
It always trips me up
它总是使我失足
and makes me fall
跌倒
I could never listen
我永远无法聆听
To the ordinary tunes
这日常的曲调
You are something else
你是别样的存在
You are something else
你是别样的存在
It begins with my father
这从我的父亲开始
Getting in with my mother
与我的母亲相熟
Come on try it
来,尝试一下
You know you'll like it
你知道你会喜欢
Each day I'm wasting
我浪费的每一天
Until you're tasting
直到你品尝它的滋味
My only danger
我唯一的危险
Is human nature
是人类的天性
And pirates at my  hells
和紧随身后的海盗

评论

热度(5)